Khamis, Mei 21, 2009

Rasmi Jersi Baru Menentang Osasuna.

Minggu ini, pada perlawanan ke 37 Liga menentang Osasuna di Camp Nou, Barça akan mengenakan jersi baru yang akan dipakai pada musim depan, 2009/10.

Dan pada perlawanan 38 Liga iaitu perlawanan terakhir untuk kempen Liga musim ini menentang Deportivo di Riazor, jersi kedua pula akan diperkenalkan. Walaubagaimanapun, pada perlawanan akhir Liga Juara², jersi utama musim ini akan dipakai seperti yang disyaratkan oleh UEFA.



'Jersi utama untuk musim 2009/10 ini mempunyai lebih banyak jalur biru dan merah dan corak 'senyera' dikekalkan di belakang pada bahagian tengkuk. Di dalam pada bahagian tengkuk pula terdapat label jahitan 'mes que un club' yang membawa maksud 'lebih dari sebuah kelab' dan pada bahagian yang sama juga terdapat label kecil dengan perkataan 'Barça'. Butir-butir ini dikekalkan pada jersi kedua cuma warna jersi sahaja yang berbeza iaitu berwarna oren terang.

Gambar kedua-dua jersi baru ini telah pun tersebar meluas di internet beberapa hari yang lepas (seperti di sini) dan laporan dari Sport ini mengesahkan berita tentang jersi baru ini.

Tiada ulasan: