Ahad, Mac 01, 2009

Ribéry & El Kun.

Spekulasi tentang Franck Ribéry berterusan apabila akhbar German Bild am Sonntag pula harini menyiarkan berita menyatakan pemain sensasi Perancis itu telah pun bersetuju untuk menyertai Barcelona untuk jangkamasa 4 tahun sama seperti yang dilaporkan oleh akhbar sukan Catalunya El Mundo Deportivo kelmarin.

Menurut akhbar German tersebut, Alain Migliaccio, wakil Ribéry yang menyebarkan spekulasi ini berkata "Jika Ribéry berpindah, dia hanya akan ke kelab yang hebat seperti Barcelona di mana kesemua pemainnya bertaraf bintang. Bermain di Barcelona sangat sesuai dan bagus untuknya," jelas Migliaccio pada stesen radio Catalunya, RAC-1.

Sementara itu, menurut akhbar sukan Catalunya, Sport, ada persetujuan antara Barcelona dan Atlético Madrid berkenaan pembelian Sergio 'Kun' Agüero yang mengutaman Barcelona dlm hal tersebut.

El Kun yang kecewa dan berasa tidak lagi diperlukan oleh kelabnya telah membuat keputusan untuk meninggalkan Vicente Calderón dengan mengarahkan wakilnya dari agensi IMG untuk memantau mana-mana kelab yang sanggup membayar klausa bayaran keluarnya sebanyak 55 juta euro (RM 257 juta).

Kontrak Agüero dengan Atlético tamat pada 2012 dengan bayaran 3 juta euro setahun.

Tiada ulasan: